Terima Kasih Dari Bos


Seminggu ini saya bergelut menyiapkan vid klip Menteri … Datuk J…

Serius stress melampau sehinggakan editor yang mengedit visual ini akan tender pada hari Isnin ini. Saya?

Seperti biasa… jika stress saya akan bersendiri.. memikirkan solusi terbaik untuk selesaikan kerja yang diberi deadline esok 10am.

Dvd wajib ada ditangan bos tepat pkl 10am. No compromi.

Perasaan sekarang. Saya hanya melakukan langkah terbaik untuk tidak nampak bodoh dengan dvd itu nanti. Simple but tersusun.

Nasib baik pembantu saya Emma cekap orangnya. Junior lagi sudah mampu menerbitkan sebuah rancangan bual bicara yang berat. Hard talk. Jika saya dipilih untuk produce yang pun belum yakin berada diposisi itu.

Mengapa? kerana bagi saya Bicara ini memerlukan seorang yang cekap dengan editorialnya. Tahu hal ehwal semasa.

Maybe dalam setahun dua. Insyallah saya boleh buat.

Berbalik untuk menghilangkan stress itu blog Hani Zalika saya browsing. Antara salah satu entrynya ialah promosi pertandingan untuk Yuna. Kaedah yang dibuat menarik. Lukisan pokok seperti idea.. objektif dan blablabla.

Lukisan itu saya buat untuk melihat hala tuju hidup saya… saya tinggalkan ruang kosong untuk saya berfikir… siapa saya dalam 5 tahun lagi?

Dalam perancangan mahu membuka perniagaan… tapi hendak meniaga apa???? mana ada ilmu. Tapi bak kata orang hendak seribu dayakan.

Ataupun saya akan menjadi seorang pensyarah dalam bidang media?

Hurm… ataupun saya menubuhkan sebuah syarikat produksi dan menjadi seperti David Teo.. menerbitkan drama yang entah apa tujuannya tapi box office.

Mana nak cekau modal?

Jadi saya fikir … ruang kosong itu saya akan isikan dalam beberapa hari ini… bukan saya kecewa dengan industri tapi saya kena perlu tahu arah tuju selepas umur 30an ini.

Jodoh. Sudah ketemu.

Kerja sudah ada. Usaha dengan lebih jaya…

Hari ini ada beberapa majlis kawin rakan-rakan saya. Namun saya tidak pergi kenapa? Ini sebab saya serabut pasal vid KPI menteri ini.

Masa sangat sedikit.Tapi result mahu excellance.

Doakan saya … selamat dan dipermudahkan segala urusan. Amin.

Chaw… saya nak g office…

+ Dalam hati membawa dengan tim mate yang berbulan menyiapkan muzik Islam… dan ada masa memenuhi kenduri kawin…. wat the f*&^%$$#..

Ops lupa – selama 6 tahun bekerja .. ini pertama kali bos text terima kasih kerana bertungkus lumus menyiapkan vid klip itu.. tapiiiiii bossssssssssssssssssssss belum siap lagilaaa…

 

2 thoughts on “Terima Kasih Dari Bos

Leave a Reply

