Kisah Pindah


Terlalu lama rasanya tidak menulis disini.

Bukan tidak ada masa, tapi kadang-kadang apa yang berlaku – saya fikir elok saya sahaja yang tahu.

Kali ini saya hendak bercerita mengenai hal pindah rumah. Lepas kawin saya masih duduk dirumah bujang. Antara sebabnya ialah tidak jumpa rumah yang saya suka.

Dan saya pasang niat untuk duduk dirumah bawah. Bosan sudah dengan atas banggunan. Sejak pindah KL- zaman belajar sepanjang 5 tahun sambung bekerja lagi 6 tahun total 11 tahun saya dok panjat tangga dan  naik lif.

Paling ngeri bila saya terperangkap dalam lif. Scaryyy woah… Sorang lagi.. Hujan lagi … Dengan kilat lagi .. pengalaman trap dalam lif tu memberikan saya pengalaman ngeri. Worst part is sampai bomba sampai dan guard diberhentikan kerja, saya rasa kerana menelefon bomba. Jahat management dirumah saya masa itu.

Tidak apalah. Saya ingin bercerita mengenai hal cari rumah. Pusing punya pusing… Jalan punya jalan…. dan penat punya penat… akhirnya saya jumpa rumah teres. House Hunting ini memang menguji kesabaran dan membuang banyak minyak kerete🙂 Moral of the story- kena rajin berjalan!

Tidak kira siang dan malam – saya dan suami mencari rumah sewa. Dan saya jumpa rumah yang saya suka di Kota Damansara.

Pemiliknya En Bukhari, seorang yang baik hati. ‘ Saya beli rumah ni masa saya lepas kawin juga, macam kamu juga  ni… saya faham orang baru lepas kawin,’ kata En Bukh suami kepada isterinya yang rasanya isteri dia lebih dominant dari dia. Ahaks. Jahatkan.

Sekarang sudah masuk 3 bulan saya menyewa dirumah yang berharga setengah juta ini,. Mak Aiii. Konon nak beli sahaja dengan En Bukh, tapiii mana ada luit woah…

Image

Jiran kiri kanan ini, belum lagi saya kenal. Tapi suami saya dah kenal sebabla… sebab dia memang ramah tamah orangnya… cuma yang saya tegur ialah KUDONG.

Saya beri nama kudong sebab dia memang kudong! Kesian dia – kaki sebelah aja. Kenapalah dia jadi macam tu- Kudong semakin hari semakin berani untuk masuk rumah…

Kudong…. Kudong…

Image

Image

Oklah .. bubye … hari ini Sabtu dan saya kena kerja ….. kena siapkan vid KPI Menteri… yang dah macam apa tu… bahana buat benda tu kawan saya sampai nak berhenti kerana stress..

Leave a Reply

