Cerita Cinta


Sangat jarang dan rasanya tidak pernah aku berbicara mengenai cerita cinta.

Rasanya cerita cinta mana yang paling agung? 

Adakah cerita cinta Laila Majnun ataupun cerita cinta Shah Jahan kepada Mumtaj sehingga dibinanya Taj Mahal.

Aku orang biasa. Kalau ada cinta pun cinta biasa.

Yang perlu cinta luar biasa dan agung ialah hanyalah kepada Yang Maha Esa.  Ada yang pernah kata – hargailah cinta kita.. jika dia curang, bagi dia peluang.

Bercintalah dengan lelaki yang betul-betul menyanyangi kamu . Ini pesan seorang sahabat rapat aku.

Selain itu ada juga yang berpesan, jika dia berlaku curang – ajarlah dia erti kehilangan kamu.

Mak aku sering berpesan, bercintalah dengan seorang yang menghargai kamu.

Arwah juga berpesan, berkasihla dengan orang punya agama. Insyallah kamu akan bahagia.

Setiap dari kita punya cerita cinta. Manusia punya perasaan. Jadi perasaan itulah yang menterjemah cinta.

Aku juga melalui sejarah cinta yang panjang🙂

Sejarah cinta yang kalau dicerita — mungkin boleh buat drama bersiri.

Aku sering diperkata seorang yang keras hatinya. Aku tidak mudah menangis untuk setiap pekara dan kejadian.

Tapi bagi aku — hati menangis siapa tahu.

Tetiba sebak pula wey!!! ahhh chow!

# Berjalan ke luar sambil nanyi garam dilaut, asam di darat dalam kuali bertemu jua… hahahahaha.. masak asamla.

lUV U.DEAR.

 

One thought on “Cerita Cinta

  1. Cinta itu luas pengertiannya.Hati yang tak pernah disapa cinta akan layu.Kerana cinta kita hidup.Kerana CintaNYA kita di sini.Bercintalah sebelum semuanya pergi.

Leave a Reply

