Tidak Sihat


Aku rasa sangat tidak berapa sihat untuk dua, tiga hari ini.

Entahla. Panas badan sikit. Selsema sudah. Letih yang amat aku rasa.

Apa yang letih pun. Bukannya pergi shooting pun. Bukan pun sangat aku duk editing.

Cuma duk uruskan memana segmen dan mengejar yang lain untuk mengejar deadline. At last aku yang letih mengejar nie. Hadoyyy..

Dua hari tidak keluar rumah. Langsung menonton sahaja tv dan kemudian, aktiviti tido aja.

Kemudian pagi terbangun.

Ada pulak ceramah. Tajuknya seingat aku ialah mengenai ketika ajal datang menjelma.

Kata Ust — jika Allah, sayangkan hambanya – ketika nyawanya dicabut, dahinya akan berpeluh dan air matanya akan mengalir.

Terus aku teringat – arwah abah.. semoga rohnya dicucuri rahmat. Dan saat ini aku terasa rindu dengan dia.

Sungguh. Walaupun dalam keadaan tidak sihat. Semangat abah tetap dengan aku.

Kata arwah ‘ hidup tidak boleh malas, kita kena kuat ‘!.

Kuat da Ina nie Bahhhh…

Tak larat — dengan segala yang datang berulang.

Berulang dan berulang … dan terus berulang…

Aku tahu .. bahawa aku kena berani untuk mengatakan tidak di dalam banyak pekara yang sebelum ini .. aku IYA kan.

🙂

Leave a Reply

