Adoyyy sakit!!!!


Semalaman – aku tidak boleh tidur.

Gelisah… terasa berdenyut-denyut … Ya Allah…

Dia datang lagiii… sungguh kali ini aku tidak tahan…. rasanya setiap dua jam, terbangun menahan rasa denyut yang rasanya macam jarum mencucuk-cucuk kat area gigi aku ini…

Kemudian… dengan nekad aku terus memandu ke Shah Alam.. untuk mendapatkan Dr Azila …

Mungkin aku sudah terbiasa dengan cara Dr Azila ini… dia sangat lembut bercakap dan setiap kali ingin melakukan operasi kat dalam mulut aku nie – pastinya dia akan mulakan dengan bismillah.. mungkin ini menyebabkan aku terus mahu ke klinik ini.

Pekara mencabut gigi ini – rasanya kebanyakkan daripada rakan-rakan aku – takut untuk melakukannya. Survey yang dibuat kebanyakkan rakan-rakan ini punya masalah yang sama dengan aku. Mereka sanggup untuk menahan sakit berhari-hari berbanding rasa sakit yang rasanya kurang dari sejam.

Samalah macam aku ini… rasanya sakit yang ditahan setahun juga. Sebab rasa sakit itu boleh dilupakan setelah menelan painkiller…

Gila ah. Ramai yang bagi memacam petua nak bagi baik gigi.. Antaranya gigit bunga cengkih, letak panadol soliber tu dalam air kemudian kumuh, hisap rokol suria oke, letak minyak cap kapak dan entah banyak lagilah petua.

Tapi bagi aku- cabutlah .. jalan paling baik.

Aku akan cuba dan berusaha memujuk kengkawan yang masih degil … dan tidak mahu cabut gigi…

Jaga korang.. memang sakit.. tapi sakit sikit.. muka aja macho.. bab gigi nie.. hampeh…

# Akhirnya kehilangan gigi… sayangnyaaaaaa… aku memang tak suka hilang gigi ni!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s