Akhirnya ….


AKHIRNYA.

Segala kesulitan menyelesaikan kerja-kerja itu … selesai …alhamdullilah.

Mula dari awal … aku sudah menjangka … pelbagai persoalan akan diberikan kepada aku …Ada soalan yang sukar untuk aku jawab … dan diluar kotak fikiran aku.

Aku akui .. research itu dibuat … tidak begitu mendalam … kerana keterbatasan masa . Ini bukan program biasa-biasa… bagi aku luar biasa. Luar biasa  kerana setiap kali comment diberi … ada yang general dan ada yang specific… ( aku suka ! hahahahaha- boleh buat aku gilossssss)…

Soalan yang diberi boleh jadi juga luar biasa. Dan selalunya aku bagi jawapan juga yang agak luar biasa.

Iaitu – Police cant remember !Halah.

Media can be wrong – jawapan yang aku terima pagi ini…

Wake up call pagi ini… benar-benar buat aku cemas…puas aku memikir kesalahan apa yang telah aku buat .. fakta mana yang salah .. . mana lagi aku silap .. visual apa lagi yang kena tukar .. effect apa lagi kena buang … nama siapa aku silap  letak … dan sound effect mana dia tidak berkenan…

Dan terfikir … adakah project ini akan diberhentikan seketika pun ada… ataupun akan  diinform .. team hampeh ini akan diberhentikan kerja kerana fail tu deliver benda yang akan bersiaran bulan ini.

Terbayang muka sorang-sorang team member  aku .. mesti pada masa itu mereka juga bergegas ke tempat kerja … semua pastinya bimbang dengan apa yang diperkata setelah habis meeting semalam … entah .. ada sahaja lompang yang ada dilihat … walau sekecil kuman bagi aku cukup untuk membuatkan keadaan panik .

SMS yang diterima daripada my frenz – please get ready wit my research !

Sudah …

Apa lagi yang yang perlu aku check! mungkin juga … penjara dan hukuman manakah yang akan dipersoal .. ataupun ada sahaja  visual yang tidak kena dengan VO yang telah dibaca. Sudah dua kali hos aku ini membacanya ! Cukup bagi aku..

Dan untuk revised script sudah ada lebih 10 kali .. sehingga aku terikut-ikut skrip lama… cukup!

Rasa sudah terlalu lama aku memegang kerja ini..fed up! tak mahu da ditanya progress yang menandakan kegagalan aku mendeliver product ini… terasa bongok apabila dilaser dengan soalan yang pedih!

TELECONFERENCE pagi ini .. benar-benar buat aku cemas…

Isu apa lagi ….iniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Kadang kala terfikir mungkin kami ini sudah putus urat serius… kerana setiap kali selepas dimarah … kami akan ketawa .. dan terus ketawa… ianya menjadi joke kepada perbualan kami seharian .. tidak ada benda yang menjadi topik perbualan ..kecuali benda serius yang menjadikan kami menjalani proses tua mungkin 10 kali cepatnya…

Dikala tekanan melanda .. beberapa aksi rakan-rakan aku .. yang buat aku tergelak sendiri.

Yang sorang …

Mungkin kerana tekanan yang ada .. dia melakukan aksinya tersendiri dihadapan komputer …mungkin dia berangan akan merelease video clip terbaru …come on WONDER GIRL!

Belum lagi yang sorang lagi yang bila disuruh cakap omputih .. dia cakap melayu … sedangkan dia translator kami…dan orang cakap lain .. dia lari topik lain… sebab tak tangkap apa kami bualkan…

At last.

YABEDA BEDUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. DA BOLEH MASTER POOR MAMAK KU.

NEXT.

# Baru nak melayan blues.. sms dari taukey besar – please watch animal planet now.. it a a great animal sequence do re-enactment.. potong stimlaaaaa…

Leave a Reply

