Semua BOLEH …


Ketika sedang mencari footages  untuk dijadikan support visual untuk episod aku nie … aku terjumpa sebuah program yang menceritakan kejayaan wanita…

Aku memang respect kat dia nie … mengikut flow cerita yang aku tengok … wanita nie memang seorang yang tabah dalam menempuh apa sahaja rintangan demi mengapai impian menjadi seorang usahawan berjaya ..

Siapa yang tak kenal ROZITA IBRAHIM – pengasas sendayu tinggi tu …

Aku kira … usaha + luck = berjaya …

Mungkin berkat doa dia  .. dan akhirnya dia berjaya …

Teringat satu soundbite dia – saya mahukan duit bekerja untuk saya apabila saya tua .. saya tidak mahu  ketika usia tua .. saya masih lagi bekerja untuk mencari duit untuk menyara hidup saya dan anak-anak …

Bagi aku … episod yang diterbitkan oleh seorang rakan yang aku kenali 5 tahun yang lalu …memang akan memberi inspirasi kepada wanita lain untuk tidak mudah rebah apabila berdepan dengan keadaan yang sempit dan ketika itu tiada siapa yang menghulurkan bantuan …

Congrats my fren ..mungkin ada episod hang yang aku akan layan lagi ( tapi episod kat wanita kat Subang Airport tu – hangpa buat naya – gambo kat KLIA yang aku tibai .. sudahhhhhhhhh – ko kenal sape Jacky .. heheheheh)

Berbalik kepada cerita kejayaan Rozita … its make sense apabila wang bekerja untuk kita bila kita tua …

Terfikir .. how it could be kalau hari ini perancang kewangan kita tidak betul … duit tidak bekerja untuk kita … kita yang dikerjakan dengan situasi dimana semua mahukan duit pada masa itu ..

Patut tua .. hidup aman … tapi sesak nafas bila semuanya mahukan RM …

# Mahu cari selesaikan hutang yang makin hari makin tinggi bunga dia .. damn PTPTN … ahaks …

3 thoughts on “Semua BOLEH …

  1. kasihfieha says:

    owh maaflah Ina pasal..aku ingat ko nak visual kapal terbang ..ekekek manalah tahu vo ko cakap aper…sorry my fren wakaka.
    Jacky=andartu yg mulut longkang,cakap berbelit2 ..bla..bla

    Takpelah na aku pun pernah terkena dgn dia..tapi lelama nanti bile ko impresskan die..sure dia tunduk pada ko..Trust me!!! wakaka

Leave a Reply

