Selepas Sabar.


Alhamdullilah … segala urusan menyiapkan ep dalam program Terima Kasih telah pun siap…

Its hard sebenarnya … sebab aku nie … not into itla dengan program berbentuk hiburan. Tapi cari makankan dan kewajipan …. kena merealisasikan apa yang dirasakan terbaik untuk disiarkan dan memenuhi kehendak sasaran channel.

Menyiapkan sesuatu end product ini …memerlukan kesabaran yang tinggi.. dari pre pro sehinggala part post pro… kalau ikutkan hati marah pasti akan bermusuh dengan sesiapa yang dirasakan …tidak memahami kehendak program.. ada pernah aku terdengar cakap-cakap orang, producer always work alone.. dan semuanya di dalam kepala producer dan producer sendiri tidak deliver apa yang difikirkan dan mahu dibuatnya…

Come to the ends.. mereka-mereka akan kata… communication break down.. itu adalah jawapan klise.. ya. Aku admit…

Aku mungkin pernah dicop .. minah cari gaduh kerana asyik duk tinggi tone aja… tapi aku rasa tang kena benda tidak betul.. kenalah hempokkan… some say aku nie minah laser … tapi aku rasa ada yang lebih laser mengerjakan kerja-kerja mereka… hehehehehe…kalau tidak .. tidaklah member aku yang sorang tu blah dari location dan menghilangkan diri buat sementara waktu… parah.

IMG0022A

Offline

Ya … aku meletopsss apabila dvd tidak sampai ke tangan tuan besar pagi itu. Mungkin satu level dirumah aku mendengar aku memekak dipagi hari…huks.Aku marah kerana tanggungjawab itu tersangatla ringan . Dan yang dimarah telah meminta maaf. Dan aku terima.Mungkin dia masih baru. Tidak faham benda urgent dan benda boleh sedikit didelay.Aku hanya sikukan dia untuk dia faham keadaan itu.

Aku juga hangin ditegur oleh budak dibahagian post pro kerana tidak menunggu sepanjang malam edit bersama dia.. jawapan mudah aku ialah …i been working more than 10 hours then perlu sebenarnya kamu itu memahami aku. Jika aku tunggu sekali pun … aku pasti akan rasa mati akal.

Audio level kena jaga.. kalau tak kena hempok

Audio level kena jaga.. kalau tak kena hempok

Anyway.. selepas faham  dan sabar.

Episod Zami Ismail aka Pak Uda  telah pun dimaster mengikut tarikh yang dijadualkan.

Then target rating for this ep is not too high … kerana based on rating yang ada sebelum ini.. episod yang feature penyanyi lebih banyak mendapat rating… bagi aku kewajiban aku sudah selesai ….terpulang kepada mereka mahu menonton ataupun tidak…

My POV … rancangan berbentuk entertainment pasti ada rating..compare to hard docu … mungkin Malaysian ini.. kurang suka kot dengan program brbentuk history ini… hehehehehe.

I still in the team … lepas ini cabaran pasti ada untuk artis yang lain.. kalau tidak pe’el diaorang … mesti pe’el host aku tu.. tak pun pe’el orang yang tidak bagi pemission untuk location to confirm…

Akhir kata … salam mesra bertemu kita untuk episod yang seterusnya di dalam program KES JENAYAH… nayaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aku dicekik dan jadi mangsa … dahla cepat nervous… aku digrap dengan kuat .. diheret keluar daripada kereta… gara-gara tidak ada talent pompuan lagi dilokasi.. arghhhh benci…

Sakit tekak aku nie! Ini bukan betul-betullah kawan .. ini lakonan sahaja … mengapa perlu cekik dan heret dengan kuat…

Sorry … lepas nie … aku cari talent agency ajala wey.. nasib baik bos besar turun padang .. kalau tak letak sejuta pun aku tak buat…

” Jangan buat kerja saya … jadi lambat… dan cepatla.. ini scene sebelum Ketua Geng Berong ditembak… dan scene ini paling kejam,” kata big bos.

Mesti  yang preview disana … akan tergelak melihat aku dikerjakan untuk menjayakan program inikan!

clip_image002

Geng Berong...

Kata orang Melaka …. lahabau betullah!

 

 

2 thoughts on “Selepas Sabar.

  1. kelebihan staf di production house bernama FM adalah kelasakan mereka bekerja dengan tenaga profesional, separa profesional dan mereka yang bengong tetapi berlagak profesional

    actually kerja di mana-mana tempat pun kita akan berhadapan dengan tiga golongan seperti ini

    cuma kelebihan FM, walau macam mana taufan dan gelombang yang melanda pun, the product is there

    persoalan sama ada ia berkualiti, at par atau teruk, semuanya sesuatu yang agak subjektif

    dulu ada sorang malaun yang kutuk FM tak hengat dunia, but he end up kat FM juga akhirnya…la ni tak tau dia dah pi mana, maknanya kat sini bukan FM yang teruk, individu itu sendiri yang lahanat!

    sebagai bekas staf, saya bangga dengan komitmen anda dan warga FM kerana boleh bekerja dalam keadaan yang cukup mencabar, terutama dari segi environment kerja yang menuntut pengorbanan masa yang cukup tinggi

    people boleh datang dan pergi tetapi FM akan terus mengorak langkah berkat kesungguhan orang-orang seperti anda

    sesungguhnya tiada erti sebuah kejayaan tanpa pengorbanan

    tiada erti pengorbanan jika tidak membuahkan kejayaan

    yang penting usaha dulu, reward kemudian, tawakal dulu, hasil kemudian

    Allah tidak akan mengubah nasib kita kecuali kita yang mengubahnya

    eh lupa lak saya ni cuma bagi komen je, perasan macam tulis entry pulak hehehe

    KUDOS TO U…AND FOR THE REST OF COURSE!

Leave a Reply

