Pets


Im a pet lover…. yesZAA…

Aku pernah menangis teresak-esak bila burung serindit yang dibela mati…mati di atas tapak tangan lagi..punyala sedih sampai diberi warning emak jika menangis akan tidur diluar rumah.. terus aku diam…

Masa kecil juga… aku jadi tidak karuan bila terdengar anak kucing yang termasuk di dalam longkang… aku mencari kunci pintu belakang untuk melihat kucing itu… dan kembali tenang bila selimutkan anak kucing itu dengan kain buruk buat selimut motor abah.. dan bila da besar – akhirnya kucing tu mati dilanggar kereta…

Aku memang suka bangat dengan kucing…memang tidak dinafikan kucing … merelease stress aku… jika dibelai-belai kucing itu … segala stress itu hilang … dan aku kembali tenang… rasa dada yang sesak akan kembali bernafas dengan selesa…

Pernah terfikir untuk membela kucing lately…tapi dihalang oleh teman-teman serumah … kata mereka bela bunga pun mati.. jangan korban nyawa lain pula.. terus hentikan niat tu…

Selepas beberapa tahun… aku buat dek aja ngan kucing… tapi bila ada kucing yang beranak kat bawah tangga ofis nie… aku rasa sangat happy… anak-anak dia chomel sangat… tiap hari ada sahaja yang memberi makan… dan aku tahu yang peminat kucing pasti akan terhibur dengan kerenah baby kucing nie… dua minit sudah cukup untuk menghiburkan hati yang kadangkala menyentap jantung yang laju dengan macam -macam benda🙂 tapi ada yang bilang kucing tu busuk… lalu dibuang … hampeh…

Aku tetapTapi aku tak putus asa lepas kucing aku bela ikan.. daripada 4 ekor mati semua .. pastu bela lagi…mungkin spesis tu senang mati … aku pun bela spesis lain.. kali ini penjagaan lebih teratur .. sebab aku menggajikan makcik cleaner itu.. hahahha.. adalah mak angkat ikan tu … takla harap sangat kat aku yang kekadang lupe… tapi akhirnya ikan-ikan yang comel tu mati … agaknya makcik cleaner tu bunuh ikan aku! hahahahha… (terima kasih kepada mereka yang selalu bagi ikan aku makan.. tapi yang selalu benar bagi pun antara sebab ikan mati… sampai aku sorokkan makanan ikan oke… tapi bila sorok aku lupa bagi makan….

Aku sangat suka bila bela ikan… ada tank.. ada batu-batu kecil putih yang sangat comel.. dan tank itu banyak ceritanya… halah…akhirnya ikan mati juga…mungkin aku tidak pandai menjaga kesihatan ikan…

Beberapa hari lepas … aku ada tengok pets yang baru… mungkinkah aku boleh bela…. dalam hati melonjak-lonjak nak bela .. tapi niat tu aku matikan aja … sebelum nyawa rabbit itu yang terbang…

Geramnyerrr

Geramnyerrr

Mata dia pun tak nampak sehhh

Mata dia pun tak nampak sehhh

Lahir 1 Syawal...

Lahir 1 Syawal...

Chomel benorla

Chomel benorla

# Kasihani kucing pun sunnah nabi…

2 thoughts on “Pets

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s