SURAT TERBUKA KEPADA RAKAN SAYA


Aku tahu engkau membacanya.

Kira perkenalan aku lebih lama daripada mereka yang ada disini… aku juga kira aku adalah orang yang mahukan kamu itu berada disini..

Sejak daripada saat itu .. engkau memang seorang yang paling sabar di dalam setiap urusan yang dipertanggungjawabkan..

Aku juga melihat engkau juga lebih menyerlah daripada aku apabila tugasan yang lebih besar diberikan kepada engkau… dalam hati kata masa itu… jelesnya akukan.

Mungkin dengan tersenyum itu menyembunyikan kegusaran engkau.. namun percayalah .. aku tetap kawan engkau walaupun engkau masih tiada disini…

Ingatan masih ada. Mungkin ingatan engkau sahaja tidak seperti aku. Aku dan rakan-rakan disini masih tertanya-tanya apakah yang berlaku kepada engkau.. apa berita dan bagaimana keadaan semuanya…

Percayalah kami ini bukan syaitan dan penjatuh hukuman. Aku mungkin beremosi tapi .. aku memamg ada sedikit rasa marah apabila engkau dikatakan diperlaku sebegitu…

Namun cerita-cerita yang aku dengar semuanya cerita busuk engkau… aku miung memikirkan cara dan pemikiran engkau..

Dunia ini tidak sebesar mana .. selisih bahu lagi mana kita tahu…

Leave a Reply

