PUZZLE


Aku fahami setiap tugasan yang diberi punya challenge yang tersendiri.. dan challenge ini terpulang kepada individual itu untuk mengurus dengan kepakaran yang ada…

Challenge kali ini.. benar-benar buat dada aku sesak.. serius… aku mungkin sudah terbiasa untuk menguruskan kerja-kerja yang ditinggalkan .. dan separuh jalan.. namun untuk menguruskan kerja yang sudah siap dan perlu dirombak semula.. itu tidak pernah aku lakukan..

Ini bagaikan satu operation yang memerlukan kepakaran di dalam meletakkan jantung itu dengan betul.. runsing dan pening. Ianya bagaikan puzzle yang perlu disusun mengikut color yang telah ditetapkan.

Bagaimana aku mahu merombak segala yang ada.. aku perlu membuat maraton untuk menonton 8ep itu.. aku perlu melihat apa yang telah dibina.. mungkin mudah untuk meruntuhkan sebuah banggunan yang terbina .. tetapi bagi aku tidak mudah untuk meruntuh dan membina daripada batu yang dicerai-ceraikan..

Aku hanya ada bahan yang telah dipilih … aku hanya ada simen yang aku guna semula.. aku tidak ada pilihan.. aku hanya berharap agar .. pembina yang akan melaksanakan struktur yang aku pilih.. adalah seorang yang profesional dan mampu menjalankan operation kali ini..

Architec yang dipertanggungjawabkan telah menyerahkan tugasan ini dengan hati yang lara… katanya biar architect pertama yang menyudahkan projek ini..dan jangan tinggalkan banggunan tidak siap… ada kebenarannya…aku tiada jawapan..

Tuan tanah tidak mahu .. banggunan yang lama dan design yang telah dipilih.. aku perlu membentuk design yang sophicated dan dilihat moden.. dan aku hanya ada corak lama ..dan bahan yang telah terpilih..

Ya Maha Kuasa.permudahkan jalan aku.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s