Manesh : The Director


Kerja-kerja menyusun SOT .. sudah selesai.

Skrip pun sudah disubmit … dan kini hanyalah menunggu datangnya hari bekerja untuk taukey besar mengapprovekan segala yang ada..

Sebelum itu .. aku sudah meminta editor untuk memuatkan segala visual dan sot untuk dibina bodynya untuk story ini… hope everything going welllah hendaknya…

Its fun to do making of nie.. kerana aku boleh observe dan mengenali mereka yang bekerja di dalam bidang yang sama ini..before this aku tidak tahu siapakah yang berada di dalam belakang tabir .. dan siapakah yang hebat di dalam menghasilkan end product yang bagus…

One of the person yang aku jumpa dan fun to talk with  is Manesh…

Hes the director di dalam drama 10 ini.. a lot of this yang kami berkongsi dan bertukar ideas..

Antaranya ialah … how Malaysian appreciate our works??? dan have to be crazy to be in this industry…

Dua benda ini …buat dia dan aku tergelak dan sehingga hilang fokus dengan on going … benda yang sedang menunggu…

Dia dipanggil beberapa kali oleh krew kerana he have to brief the cast and the crew for the next scene… dan aku dipanggil oleh krew aku untuk next shooting plan…

Yang menarik .. he’s also the script writer for this drama… some tips yang aku dapat ialah..

1. NEED to read a lot.. and watch a great movies…

2. NEED to be patient in what ever u do.

3.NEED to be crazy in works.

Sebelum aku dan dia belah daripada meja itu.. dia sempat bertanya..

Hey .. Syafinah .. what your hobby  when u have a free time,”.

Dan aku jawab- its depend on my mood Manesh..

Dan dia balas – Dont follow ur mood… follow ur future plan..

# Suka bercakap dengan orang yang positif dalam kerja dan persekitaran mereka..

Leave a Reply

