Tik tOK Tik TOK


Setiap kelahiran itu adalah hadiah istimewa daripada yang Maha Kuasa…two months ago, kakak yang sangat memahami aku  itu, telah melahirkan seorang baby boy yang aku  kira sangat comel… kemudian selepas hari kelima kelahiran itu… aku pulang untuk melihat orang baru ini…

All the way from Shah Alam, terfikir – i dont think so  dapat melihat dia merangkak, bertatih dan terus berjalan.. segala proses pembesaran itu… hanya dilihat apabila ada kesempatan dan hari-hari besar sahaja…. at one point, salah seorang anak buah aku pernah berkata…

“Busu ini… susah benar mahu berjumpa, oleh sebab terlalu lama sehinggakan saya sudah ada boyfriend,”.

Terkejut mak dibuatnya- siapakah yang mengajarnya berkata sebegitu dan sound itu seperti aku ini orang luar…

Sesungguhnya aku akui, mereka membesar bukan dimata aku…dan aku hanya mengetahui tahap pembesaran itu apabila aku rindu dan terus menelifon mereka… terdengar yang dahulunya suara kebudak-budakan …kini berubah menjadi semakin halus dan merdunya suara mereka -mereka itu…

Nadia aka Norhayati, Izzatul Hanim, Izzatul Ain, Ikhmal, Farish Hazmi, Anis Adriana dan yang tercomel dan kecil sekali ialah Ryann….

Jika ada kesempatan aku pulang – serius aku tidak tahu topik apa yang mahu dibahas dan diketawakan… dan pernah sekali aku dilaser oleh mereka…

“Tidak ada cd-cd baru ker? yang dibeli …dan apabila aku memasang lagu hits -sudah macam koir kerana mereka teramat suka akan lagu ini… dalam hati kata.. ya ampun mereka ini…pernah juga aku ditanya – benarkah Rihanna itu dipukul oleh boyfriend dia… jawap aku… agaknyalahhhhhhhhh…. 

Dan ketika aku melihat mereka semakin advance dan bergaya ….

Dan ketika aku melihat mereka …sedang bertepuk tampar sesama mereka…

Dan apabila aku  toleh dibelakang ..aku terlihat emak sudah semakin bongkok dan abah juga semakin lesu…

Aku akui … sepanjang malam sukar untuk aku  lena apabila … terkenangkan mereka…

#Terima kasih Min kerana sudi meletakkan celak dimata kakak ini, kerana kesan bengkak itu jelas dan akak malu untuk berdepan dengan mereka disini – jelas semalaman aku tidak tidur kerana terlalu rindu dengan mereka semua.

Mereka berkongsi bulan kelahiran yang sama

Mereka berkongsi bulan kelahiran yang sama

4 thoughts on “Tik tOK Tik TOK

Leave a Reply

