Meremang


Sejak peristiwa histeria.. dua tahun aku kira dibanned untuk ikut shooting untuk segala macam assignment.. entah mungkin team tidak mahu aku dok menyibuk merimaskan keadaan yang sedia seram dan meremang bulu roma itu..

Bagi aku .. baik juga sebegitu kerana aku juga trauma dengan peristiwa histeria yang entah dari mana hantu datang menyampuk kat aku!

Tapi malam ini.. aku kuatkan semangat untuk tengok team pemburu hantu shooting…dari suntingan dan visual yang dipaparkan dalam setiap episod .. aku juga ingin melihat bagaimana si director dan props mannya bekerja dilokasi.. aku impress dengan kerja directornya …yang diam dan kerjanya smooth … dia bukan orang yang cakap tidak serupa bikin..tetapi dia bikin sampai jadi dan boleh diterima orang…gituuuuuuuuuuuuuuu..

POV saya

POV saya

Gerek sehhhhhhhhhhhhhhhhh… bila melihat si Props MAN… (Man Kolam) dan Uncle Shaari bekerja.. Scene yang dapat aku lihat ialah apabila re-enacment dikejar bebola api yang datang dari entah celah mana.. dibuatnya juga mata hantu berwarna merah yang diletakkan dicelah-celah pokok buluh…

Takut jugaks

Takut jugaks

Sedang asyik melihat mereka membina set dan mengatur lampu .. terasa lapar dan angin di dalam perut mula memulas-mulas.. lantas aku teringat scene aku sebelum kena histeria.. kes sakit perut aku kira titik di mana segalanya bermula… kedegilan tidak mahu makan dan membiarkan perut masuk angin kali ini .. tidak mungkin aku biarkan ..

Lantas aku tanya . ” Nora .. ada makanan tak.. aku rasa lapar gila nie,” berharap sangatla tu… Nasib ada… sebungkus nasi goreng..

Sebelum aku makan .. ada beberapa penduduk kampung yang datang menjenguk team Pemburu Hantu .. ditanya aku .. adakah mahu dicari hantu dicelah pokok buluh itu.. aku jawap tidak!

Katanya memang ada hantu disitu .. dan ada tu dicelah-celah pokok buluh tu.. dan katanya juga rumahnya sering diketuk-ketuk dan diberi salam ketika waktu malam ..

Dengan pantas aku makan.. dan start enjin kete BALIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK… rupanya aku masih trauma dengan peristiwa itu..

Tumpang Sibuk Jap

Tumpang Sibuk Jap

 

# Semalam aku ikut juga .. mereka shooting… dan bila malam tersedar bingkas aku bangun menutup tingkap yang terbuka luas… perghhhhhhhhhhhhhhh…

2 thoughts on “Meremang

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s