Cerita Rakan Saya…


Semalam .. hari yang panjang…

Malam aku berjumpa teman lama.. berubah sungguh  dia .. .lifestyle dia berubah benar .. dari dulu seorang yang pendiam .. sekarang bukan main banyak cakap dia..

Dulu keluh resah tidak bekerja .. sekarang sudah bercerita pasal duit yang berbilion dan million.. (entah aku sendiri tidak tahu kerja dia apa?? sukar untuk aku tafsir)..

Ceritanya pasal … hartanah … ceritanya pasal bussiness kereta mewah.. ceritanya pasal pembelian banggunan… ceritanya projek felda di Johor… ceritanya pasal projek ikan di Terengganu … aduh… pening kepala mak… nak komen tidak tahu…

Aku pulak cerita pasal .. skrip tidak siap .. manalah tele dengan cerita dia ..

Pernah ditawarkan aku bermalam ke rumah dia .. naik takut sebab nak masuk pun susah .. rumah tu .. bukan main lagi security dia ..

Yang pasti .. handbegnya itu … mencecah empat angka oke!

Rumahnya itu … aku rasa sewa tidak lari … empat angka jugak!

Agaknya apa iya kerjanya ????

Mewah benar .. kawan aku sorang nie…

Akhiran … aku blah senyap-senyap .. sebab tidak mahu mendengar cerita mewah dia .. dan cerita gembira melampau dia itu…

Lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

# Agaknya dia buat multilevel punya kerja… hahahahaha…

4 thoughts on “Cerita Rakan Saya…

  1. kalau betul alhamdulilah lah, kita sebagai kawan leh tumpang bangga

    tapi apalah guna harta berlambak-lambak kalau jiwa tak tenang

    tapi yang paling parah, dahlah takde harta, jiwa pun tak tenang, hah saper nak jawab tu?

    so lebih baik jadi macam kita sekarang ,sederhana..harta pun sederhana, jiwa pun sederhana

    ada duit enjoy, takde duit duduk diam-diam, hahahahaha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s