Budak NAKAL


naughty_by_hecm

Hari nie punya terkejut … bila kenalan lama itu ditamatkan perkhidmatannya..yang pasti setiap kesalahan yang dilakukan yang ad bertentangan dengan polisi CO … pastinya ada hukuman ler..

Bagi yang berani-berani langgar apa sahaja polisi CO… accept ajalah kesalahan itu. Tapi jika kita dianiaya .. dan jangan takut untuk berdiri kerana benar… meow…

Aku sendiri sebenarnya pernah melakukan pelbagai kesalahan .. memo dalam file peribadi mungkin sudah menebal.. tapi aku rasa aku bukan budak jahat..cuma nakal sesikitkan.. rasa ajalahkan… memo datang lambat … memo gaduh (kakakkaka)… dan macam2 memo ..

Setiap perbuatan yang disandarkan atas nama kesalahan … pasti ada sebab dan musababnya … mana mungkin seorang manusia itu melakukan sesuatu tanpa niat …tapi sebagai manusia kita.. tidak perlu bicara mengenai baik dan buruk .. sebab dah kita punya akal .. udah hilang  akal ker !

Cerita pasal budak nakal nie.. aku sendiri mau tersenyum… masa itu aku attend PC untuk program yang ada ditempat aku kerja nie…koloberasi dengan pelbagai pihak memeriahkan keadaan.. sedang VIP sedang menunggu di dalam sebuah bilik .. aku terlihat seorang yang aku kenal dan pernah bekerja di dalam sebuah CO yang sama …dua tahun yang lalu..

Punya ramai orang beratur untuk bersalam dengan dia.. aku pun buat muka manis dan nak salam dengan dia nie… sampai aja turn aku… belum sempat aku hulur tangan .. dia sudah kata HAH BUDAK NAKAL INI !… yang member sebelah aku nie dok tersenyum2.. aduh malu dibuatnya..

Aku tanya .. adakah datuk masih ingat peristiwa itu?? katanya .. SATU MALAYA tahula… aja mati aku dibuatnya..

Aku pun kata … datuk .. udah lama cerita itu ..saya udah tidak nakal lagi… dia sambut.. jangan panggil saya datuk .. panggil abang sahaja..

Katanya lagi .. mana mungkin tidak ingat .. dia itukan personaliti glamour .. satu stesyen membaca email awak itu… aduhai..

Tapi tak apa.. sebab dimasa itu.. semua orang tahu .. yang orang itu tidak digemari personalitinya .. dan perbuatan aku itu walaupun salah .. tetapi aku tahu kesalahan itu untuk menjayakan sebuah program jugaks…

Yehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa… tapi part aku paling tak suka dicop dengan nama BUDAK NAKAL.. haiyaaaaaaaaaaaaa….

#Pstttt.. kak lin jangan ketawa eh.. saya budak baru belajar masa itu..

2 thoughts on “Budak NAKAL

  1. huhhuhuhu …. tak boleh lah ina. aku kena gelak juga. sebab aku sampai bila2 pun x kan lupa peristiwa itu. esok kalau aku dah anak dan cucu, akan aku ceritakan pada dorang tentang perangai makcik & nenek ina. wakakakakakaka ….. betul!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s